Jesteśmy najmłodszą grupą w przedszkolu. Nasza przedszkolna przygoda właśnie się zaczęła. Będziemy się bawić, uczyć, doświadczać i poznawać świat. Będziemy dorastać do określonych umiejętności i coraz lepiej odkrywać swoje zainteresowania i możliwości.
Pierwsze dni bez rodziców były dla nas trudne, ale teraz w przedszkolnej gromadce czujemy się wspaniale. Wiele radości czerpiemy z kontaktów z rówieśnikami a przedszkole stało się dla nas miejscem nawiązywania pierwszych, prawdziwych przyjaźni. Codziennie przyswajamy nawyki kulturalnego i serdecznego zachowania się wobec innych. Lubimy konstruować, tworzyć prace plastyczne i bawić się w ogrodzie przedszkolnym. Nasze panie wiedzą jak bardzo rozpiera nas energia i entuzjazm, dlatego organizują nam wiele zabaw muzycznych i ruchowych. Nasz dzień w przedszkolu zajmują także zabawy w kącikach tematycznych i różnorodne działania rozwijające naszą samodzielność.
Jesteśmy bardzo ciekawi świata i interesujemy się wszystkim co nas otacza. Mamy dopiero po 3 latka, wiele rzeczy robimy po raz pierwszy. Może nie wszystko nam wychodzi, ale bardzo się staramy. Wiemy, że możemy liczyć na pomoc i wsparcie naszych pań, które chcą, aby przedszkole stało się naszym drugim domem.
Pierwsze dni bez rodziców były dla nas trudne, ale teraz w przedszkolnej gromadce czujemy się wspaniale. Wiele radości czerpiemy z kontaktów z rówieśnikami a przedszkole stało się dla nas miejscem nawiązywania pierwszych, prawdziwych przyjaźni. Codziennie przyswajamy nawyki kulturalnego i serdecznego zachowania się wobec innych. Lubimy konstruować, tworzyć prace plastyczne i bawić się w ogrodzie przedszkolnym. Nasze panie wiedzą jak bardzo rozpiera nas energia i entuzjazm, dlatego organizują nam wiele zabaw muzycznych i ruchowych. Nasz dzień w przedszkolu zajmują także zabawy w kącikach tematycznych i różnorodne działania rozwijające naszą samodzielność.
Jesteśmy bardzo ciekawi świata i interesujemy się wszystkim co nas otacza. Mamy dopiero po 3 latka, wiele rzeczy robimy po raz pierwszy. Może nie wszystko nam wychodzi, ale bardzo się staramy. Wiemy, że możemy liczyć na pomoc i wsparcie naszych pań, które chcą, aby przedszkole stało się naszym drugim domem.
Rozkład dnia
Godziny | Informacje |
---|---|
08:00 - 08 :25 |
Zabawy indywidualne i zespołowe odpowiadające zainteresowaniom dzieci. „Gimnastyka Smyka”- ćwiczenia poranne, ogólnorozwojowe. „W kręgu zmysłów”- zabawy wspierające rozwój zmysłów oraz procesów poznawczych. |
08:25 - 08 :30 | Przygotowanie do śniadania; kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych. |
08:30 - 09 :00 | Śniadanie; wyrabianie u dzieci nawyku właściwego spożywania posiłku, kulturalnego zachowania się przy stole. |
09:00 - 09 :15 | Zajęcia z rozwoju mowy; słuchanie opowiadań i wierszyków, omawianie historyjek obrazkowych, oglądanie teatrzyków. |
09:15 - 10 :30 | Zabawy dowolne w sali z minimalnym udziałem nauczyciela. Przygotowanie do wyjścia do ogrodu. |
10:30 - 12 :00 | Pobyt na powietrzu, w tym: gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje i warsztaty przyrodnicze, zabawy badawcze, porządkowe, ogrodnicze, swobodne oraz spacery i wycieczki. |
12:00 - 12 :15 | Czynności samoobsługowe, przygotowanie do obiadu. |
12:15 - 13 :00 | Obiad; zwrócenie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, zachowanie prawidłowej postawy; rozwijanie umiejętności poprawnego posługiwania się przez dzieci sztućcami. |
13:00 - 14 :00 | Odpoczynek poobiedni. Relaksacja przy muzyce, słuchanie bajek, utworów literackich i muzycznych. |
14:00 - 14 :15 | Przygotowanie do podwieczorku. „Dużo ruchu dla maluchów”- zabawy ruchowe. |
14:15 - 14 :30 | Podwieczorek; kształtowanie nawyku samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku. |
14:30 - 16 :00 | „Inspirujące popołudnie”- aktywne zabawy edukacyjno-rozwojowe; kształcenie umiejętności społecznych, podejmowanie aktywność własnej przez dzieci; organizowanie zabaw w małych grupach. |
Godziny | Informacje |
---|---|
08:00 - 08 :25 |
Zabawy indywidualne i zespołowe odpowiadające zainteresowaniom dzieci. „Gimnastyka buzi i języka”- zabawy logopedyczne. „Gimnastyka Smyka”- ćwiczenia poranne, ogólnorozwojowe. |
08:25 - 08 :30 | Przygotowanie do śniadania; kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych. |
08:30 - 09 :00 | Śniadanie; wyrabianie u dzieci nawyku właściwego spożywania posiłku, kulturalnego zachowania się przy stole. |
09:00 - 09 :15 | Język angielski |
09:15 - 09 :30 | Zajęcia matematyczne; rozwój kompetencji matematycznych dzieci; gry i zabawy matematyczne z wykorzystaniem m.in. metody E. Gruszczyk- Kolczyńskiej. |
09:30 - 10 :30 | Zabawy dowolne w sali z minimalnym udziałem nauczyciela. Przygotowanie do wyjścia do ogrodu. |
10:30 - 12 :00 | Pobyt na powietrzu, w tym: gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, zabawy badawcze, porządkowe, ogrodnicze, swobodne oraz spacery i wycieczki. |
12:00 - 12 :15 | Czynności samoobsługowe, przygotowanie do obiadu. |
12:15 - 13 :00 | Obiad; zwrócenie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, zachowanie prawidłowej postawy; rozwijanie umiejętności poprawnego posługiwania się przez dzieci sztućcami. |
13:00 - 14 :00 | Odpoczynek poobiedni. Relaksacja przy muzyce, słuchanie bajek, utworów literackich i muzycznych. |
14:00 - 14 :15 | Przygotowanie do podwieczorku. „Dużo ruchu dla maluchów”- zabawy ruchowe. |
14:15 - 14 :30 | Podwieczorek; kształtowanie nawyku samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku. |
14:30 - 16 :00 |
„Inspirujące popołudnie”- aktywne zabawy edukacyjno- rozwojowe; kształcenie umiejętności społecznych, podejmowanie aktywność własnej przez dzieci; organizowanie zabaw w małych grupach. „Czytanie na dywanie”-zajęcia dodatkowe; słuchanie utworów literackich czytanych przez nauczyciela. |
Godziny | Informacje |
---|---|
08:00 - 08 :30 |
Zabawy konstrukcyjno- manipulacyjne - rozwijanie drobnych ruchów rąk, np. budowanie z klocków, nawlekanie korali itp. „Poranek z emocjami”- zabawy i aktywności, pomagające dzieciom rozpoznać, nazwać oraz zrozumieć uczucia własne i innych osób. „Gimnastyka Smyka”- ćwiczenia poranne, ogólnorozwojowe. |
08:30 - 08 :35 | Przygotowanie do śniadania; kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych. |
08:35 - 09 :00 | Śniadanie; wyrabianie u dzieci nawyku właściwego spożywania posiłku, kulturalnego zachowania się przy stole. |
09:00 - 09 :15 | Zajęcia plastyczno-techniczne; organizowanie warunków do twórczej aktywności dziecka. |
09:15 - 10 :30 | Zabawy dowolne w sali z minimalnym udziałem nauczyciela. Przygotowanie do wyjścia do ogrodu. |
10:30 - 12 :00 | Pobyt na powietrzu, w tym: gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, zabawy badawcze, porządkowe, ogrodnicze, zabawy swobodne, spacery, wycieczki. |
12:00 - 12 :15 | Czynności samoobsługowe, przygotowanie do obiadu. |
12:15 - 13 :00 | Obiad; zwrócenie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, zachowanie prawidłowej postawy; rozwijanie umiejętności poprawnego posługiwania się przez dzieci sztućcami. |
13:00 - 14 :00 | Odpoczynek poobiedni. Relaksacja przy muzyce, słuchanie bajek, utworów literackich i muzycznych. |
14:00 - 14 :15 | Przygotowanie do podwieczorku. „Dużo ruchu dla maluchów”- zabawy ruchowe. |
14:15 - 14 :30 | Podwieczorek; kształtowanie nawyku samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku. |
14:30 - 16 :00 |
„Inspirujące popołudnie”- aktywne zabawy edukacyjno- rozwojowe; kształcenie umiejętności społecznych, podejmowanie aktywność własnej przez dzieci; organizowanie zabaw w małych grupach. „Warsztaty z emocji”- nauka rozpoznawania, nazywania i konstruktywnego przeżywania własnych uczuć, a także rozwijanie empatii i umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach poprzez gry, zabawy, ćwiczenia rozwijające inteligencję emocjonalną dzieci. |
Godziny | Informacje |
---|---|
08:00 - 08 :25 |
Zabawy indywidualne i zespołowe odpowiadające zainteresowaniom dzieci. „Kolorowy świat”- zabawy muzyczno- ruchowe z wykorzystaniem chusty animacyjnej. |
08:25 - 08 :30 | Przygotowanie do śniadania; kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych. |
08:30 - 09 :00 | Śniadanie; wyrabianie u dzieci nawyku właściwego spożywania posiłku, kulturalnego zachowania się przy stole. |
09:00 - 09 :15 | Język angielski |
09:15 - 09 :30 | Zajęcia gimnastyczne z wykorzystaniem metod twórczych, m.in. R. Labana, Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, K. Orffa. |
09:30 - 10 :30 | Zabawy dowolne w sali z minimalnym udziałem nauczyciela. Przygotowanie do wyjścia do ogrodu. |
10:30 - 12 :00 | Pobyt na powietrzu, w tym: gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, zabawy badawcze, porządkowe, ogrodnicze, zabawy swobodne, spacery, wycieczki. |
12:00 - 12 :15 | Czynności samoobsługowe, przygotowanie do obiadu. |
12:15 - 13 :00 | Obiad; zwrócenie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, zachowanie prawidłowej postawy; rozwijanie umiejętności poprawnego posługiwania się przez dzieci sztućcami. |
13:00 - 14 :00 | Odpoczynek poobiedni. Relaksacja przy muzyce, słuchanie bajek, utworów literackich i muzycznych. |
14:00 - 14 :15 | Przygotowanie do podwieczorku. „Dużo ruchu dla maluchów”- zabawy ruchowe. |
14:15 - 14 :30 | Podwieczorek; kształtowanie nawyku samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku. |
14:30 - 16 :00 | „Inspirujące popołudnie”- aktywne zabawy edukacyjno- rozwojowe; kształcenie umiejętności społecznych, podejmowanie aktywność własnej przez dzieci; organizowanie zabaw w małych grupach. |
Godziny | Informacje |
---|---|
08:00 - 08 :25 |
Zabawy indywidualne i zespołowe odpowiadające zainteresowaniom dzieci. Zajęcia i zabawy konstrukcyjno- manipulacyjne. „Gimnastyka Smyka”- ćwiczenia poranne, ogólnorozwojowe. |
08:25 - 08 :30 | Przygotowanie do śniadania; kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych. |
08:30 - 09 :00 | Śniadanie; wyrabianie u dzieci nawyku właściwego spożywania posiłku, kulturalnego zachowania się przy stole. |
09:00 - 09 :15 | Zajęcia muzyczne- wspieranie działań twórczych dzieci poprzez kontakt z muzyką; wykorzystanie Metody aktywnego słuchania muzyki wg Batti Strauss; gra na instrumentach perkusyjnych itp. |
09:15 - 10 :30 | Zabawy dowolne w sali z minimalnym udziałem nauczyciela. Przygotowanie do wyjścia do ogrodu. |
10:30 - 12 :00 | Pobyt na powietrzu, w tym: gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, zabawy badawcze, porządkowe, ogrodnicze, zabawy swobodne, spacery, wycieczki. |
12:00 - 12 :15 | Czynności samoobsługowe, przygotowanie do obiadu. |
12:15 - 13 :00 | Obiad; zwrócenie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, zachowanie prawidłowej postawy; rozwijanie umiejętności poprawnego posługiwania się przez dzieci sztućcami. |
13:00 - 14 :00 | Odpoczynek poobiedni. Relaksacja przy muzyce, słuchanie bajek, utworów literackich i muzycznych |
14:00 - 14 :15 | Przygotowanie do podwieczorku. „Dużo ruchu dla maluchów”- zabawy ruchowe. |
14:15 - 14 :30 | Podwieczorek; kształtowanie nawyku samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku. |
14:30 - 16 :00 | „Inspirujące popołudnie”- aktywne zabawy edukacyjno- rozwojowe; kształcenie umiejętności społecznych, podejmowanie aktywność własnej przez dzieci; organizowanie zabaw w małych grupach. |